一夢人間四十年 — 生命中不能承受的輕

--

我就當然唔係要同大家講米蘭昆德拉啦。不過,我係的確有睇過《生命中不能承受的輕》既,中譯啦下。其實唔止,我仲有睇過《笑忘書》,不過其實就僅此而已。

筆者從來都唔係一個文青,從小就係一個冇乜自由亦冇乜資源既環境長大,唔係話我父母窮定唔肯花錢係我身上,而係冇俾到自由我(及我家姐、細妹)。簡單來講,就係傳統「管教」式既家長,「阿媽邊會話錯你」、「聽阿爸講就啱架喇」果種。簡而言之,就係乜都老豆老母幫你揀埋。

所有,想要乜想學乜,都係要睇下老豆老母俾唔俾你。記住喎,我小學係斗零零用錢都冇,亦唔比出門口。簡而言之,「我老豆老母係唔識訓練仔女,只會管、教、鬧、打仔女果種」,我細個係冇乜「物理自由」,亦冇「維他命M自由」,亦冇人會陪養我,因為「最緊要讀好啲書大個搵多啲錢」。

係呢種從少冇乜選擇既情況下,細個其實亦冇乜陪養到乜特別興趣。我細個係因老豆既意志而有學電子琴,但就越被迫越冇心學,跟本唔會練(不過學到既樂理對我以後既自學貝司相當有用)。其他,從細其實都係打下機、睇下電視咁。然後就係我老豆有一排買啲書我睇下咁,所以我係睇三國、水滸、西遊,七俠五義就睇到去續小五義。(金庸倒要自己中學時借書睇)

而我小學雖然完全唔溫書,連考試都唔會溫,但我記性好,好多時亦睇埋我家姐啲教科書,小學成績都仲係好好既,但成績就換唔到自由。去到初中呢,在學校時間多左人亦長大左,就多左啲自由。多左踢波,多左打籃球,可以落街,開始有有線,幾時都有波睇、有YMC,又開始有零用⋯⋯

雖然錢仍然係有限,但起嘛我可以選擇,亦知自己有乜選擇。

我初中既零用錢,主要用係以下幾個地方:

  1. 買CD
  2. 買Game
  3. 買Jumpshoot、進攻足球等體育雜誌(新一代唔知係乜黎架喇)
  4. 俾PNETS(新一代唔知係乜黎架喇)

尤其是俾PNETS上網呢樣野,當然就係打開新世界大門。

先唔好講我俾到新認識朋友既形像係乜,但我肯定當中,好大部份係源自我聽過既音樂以及睇過既書。呢篇文寫左咁耐,其實就係想講我睇過既書。

前文有講,我小學就睇過一系列既中國古典小說。而因為我既興趣,我估唔難想像,我係睇下好多有關音樂、搖滾歷史、日本文化及歷史既書。而小說,當然就睇唔少司馬遼太郎、山田風太郎等既日本歷史或奇幻小說。

但同本人唔搭調既,就係本人其實都睇過好一堆歐美既古典小說!大佬,我呢啲行出黎最多都只可以係偽文青啦,點解咁無厘頭會去睇埋啲米蘭昆德拉、少年維特的煩惱、西線無戰事、美麗新世界等等等等既書呢?

埃汾既新書,好多地方都有得賣喇,全部相我自己影架下(但仲未睇完,「呢排實在好忙」)

答案,就係我有生活於網上,然後就從當年 Ivan Li 李聲揚 -君子馬蘭頭 既新聞組入面做CD-ROM,睇佢寫既文,睇佢地啲文青對話,於是我又東施效顰學人睇下呢啲歐美文學。以至我之後修過一課Eng Lit,成績都還不錯的。又,裝個逼先,我記得當年有一位相熟既同學副業就係爬格子,有一次功課要分析一篇short story,我就隨口噏左幾句。之後大家返黎再傾,佢話「喂你係咪識架?我之後搵書講呢篇野,同你講果啲一樣架喎。」「嘻嘻,係咩?」

認真的,我當然唔係乜野文青,文學既野我真係唔多識,亦談不上博覽群書。但先唔好講咩偽文青、咩係啲女面前裝逼,我今日係一個咁樣既人,除左家庭以及人生經驗,我相信早年睇過既書,係同我聽過既歌,係相當有關係既。就例如,令我將人際關係都睇得好輕,輕輕放下任何一段關係,而唔會覺得可惜。我而家連我老豆老母都可以當唔認識既人咁(最奇特係冇乜鬧文既,但,你會唔會同塊玻璃鬧交?),你於我黎講有冇野親得過佢地先?(「都唔知同《生命中不能承受的輕》有乜關係」。但,屌,日本歷史同陶安仁又好有關係咩?)

所以?無可否影我係受到埃汾影響,「先會有今日咁平凡」。Anyway,當年口號係:

「睇斷浪谷,比別人知得多。」

而家呢,李聲揚已經有Patreon可以訂閱喇。(非要邀功,但「狼耳街華人」呢個名,我都有啲貢獻!而又,本文既非葉佩雯,亦非業配文。但講到踏入不惑之年既今日,我點都要提一提埃汾的)

--

--

Hong Lam 林奕康

Software Engineering / Rock Music / History of Japan 軟件工程 / 搖滾樂 / 日本歷史